İstanbul'da 1 Mayıs Emek ve Dayanışma Günü dolayısıyla düzenlenen kutlamalar, geniş güvenlik önlemleri altında gerçekleştirildi. Kentin çeşitli noktalarındaki etkinlikler, Kent Güvenlik Yönetim Sistemi'ne (KGYS) bağlı 35 bin kamerayla anbean takip edildi.
İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi, İstanbul'daki güvenlik tedbirlerini yerinde inceledi. Bakan Çiftçi, İstanbul Emniyet Müdürlüğü'nde İl Emniyet Müdürü Selami Yıldız ile birlikte çalışmaları koordine etti.
Kutlamalar sırasında bazı noktalarda gerginlik yaşandığı ve polisin müdahalede bulunduğu bildirildi. Müdahale sonucunda bazı kişilerin gözaltına alındığı öğrenildi.
Güvenlik güçleri, gün boyunca şehirdeki olası provokasyonlara karşı teyakkuzda bulundu. Hava ve kara unsurlarıyla desteklenen takip sistemi, kalabalıkların kontrol altında tutulmasını amaçladı.