🇺🇸 USD 46,44₺ ▼0.13%
🇪🇺 EUR 52,97₺ ▲0.15%
🥇 ALTIN 6.007₺ ▲0.69%
BTC 2,70M₺ ▼5.12%
25 Haziran 2026, Perşembe |
Gündem

Adıyaman'da Biyolojik Mücadele İçin 1000 Keklik Doğaya Salındı

Adıyaman'da biyolojik mücadeleyi desteklemek ve doğal dengeyi korumak amacıyla 1000 keklik, Sincik ve Gölbaşı ilçeleri dahil olmak üzere 5 farklı noktada doğaya salındı.

İmza: Gebze Ekspres Gündem Servisi Yayın: 👁 895
Adıyaman'da Biyolojik Mücadele İçin 1000 Keklik Doğaya Salındı

Adıyaman'da doğal dengenin korunması ve yaban hayatının güçlendirilmesi amacıyla yürütülen çalışmalar kapsamında, toplam 1000 adet keklik doğaya salındı.

Doğa Koruma ve Milli Parklar Şube Müdürlüğü tarafından organize edilen faaliyetler doğrultusunda, belirlenen 5 farklı noktada kekliklerin doğal yaşam alanlarına bırakılması sağlandı. Salım işlemleri, Adıyaman merkez köyleri ile Sincik ve Gölbaşı ilçelerini kapsayan geniş bir sahada gerçekleştirildi.

Programa katılım sağlayan Adıyaman Valisi Abdullah Küçük, gerçekleştirilen bu çalışmanın ekosistemin sürdürülebilirliği açısından kritik bir öneme sahip olduğunu ifade etti. Kekliklerin beslenme alışkanlıklarına dikkat çeken Küçük, bu canlıların yaprak bitleri, böcek larvaları ve tarımsal faaliyetlere zarar veren omurgasızlarla beslendiğini belirtti.

Vali Abdullah Küçük, bu yöntemin zararlı popülasyonlarının doğal yollarla kontrol altında tutulmasına yardımcı olacağını vurguladı. Söz konusu uygulamanın hem doğal yaşamın korunmasına hem de bölgedeki tarımsal verimliliğin artırılmasına doğrudan katkı sunması hedefleniyor.

İlgili Haberler

📊 Döviz Kurları
🇺🇸 USD
46,4400₺ ▼0.13%
🇪🇺 EUR
52,9742₺ ▲0.15%
🇬🇧 GBP
61,3647₺ ▲0.21%

Hava Durumu

☀️
29°C
Açık
Hissedilen
30°
Min/Max
21°/29°
Nem
51%

♈ Günün Burçları

25 Haziran 2026