Eğitim-Bir-Sen Adana Şubesi tarafından düzenlenen 23. Geleneksel Basın Buluşması kapsamında önemli açıklamalarda bulunuldu. Toplantıda, 2025-2026 eğitim-öğretim yılı verileri ve mutabakat sonuçları kamuoyuyla paylaşıldı.
Eğitim-Bir-Sen Adana Şube Başkanı Mustafa Sarıgeçili, şubenin 12 bin 828 üye ile kendi rekorunu kırdığını duyurdu. Adana İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve 15 ilçenin tamamında yetkinin korunduğu belirtildi. Bu yıl 1.980 yeni üye kazanan şube, yüzde 6,2 büyüme oranıyla Türkiye genelinde 4. sıraya yerleşti.
Şube Başkanı Mustafa Sarıgeçili, elde edilen başarının hizmet sendikacılığı anlayışının bir sonucu olduğunu ifade etti. Ali Yalçın liderliğinde yürütülen çalışmaların vurgulandığı toplantıda, şubeye İstanbul'daki 68. Şube Başkanlar Kurulu Toplantısı'nda takdir plaketi verildiği bilgisi aktarıldı.
Toplantıda ayrıca eğitimdeki güncel sorunlara da değinildi. Mezuniyet törenlerinin lüks mekanlar yerine okullarda ve mütevazı bir şekilde yapılması gerektiği önerildi. Bunun yanı sıra, Öğretmenlik Meslek Kanunu'nda revizyon yapılması ve okullardaki şiddet olaylarına karşı ağır yaptırımların yasalaşması talebi dile getirildi.