İsrail hükümet yetkilileri, Lübnan'ın güneyinde oluşturulan ve "güvenli bölge" olarak tanımlanan şeritte askeri varlıklarının süreceğini duyurdu. İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu, Savunma Bakanı Yisrael Katz ve Genelkurmay Başkanı Eyal Zamir, ABD ile İran arasında sağlanan mutabakat zaptına rağmen bölgedeki operasyonların devam edeceğini belirtti.
Ortak Yazılı Açıklama Yapıldı
İsrail ordusunun Kuzey Cephesi Komutanı Tümgeneral Rafi Milo'nun da dahil olduğu bir toplantının ardından yapılan ortak açıklamada, askeri stratejinin detayları paylaşıldı. Yapılan bilgilendirmede, terör altyapısının imhası ve İsrail vatandaşlarının güvenliğinin sağlanması amacıyla "güvenli bölge" içerisindeki varlığın korunacağı vurgulandı.
Başbakan Binyamin Netanyahu ve Genelkurmay Başkanı Eyal Zamir tarafından yapılan açıklamada, İsrail askerlerinin ve sivil halkın güvenliğinden ödün verilmeyeceği ifade edildi. Güvenlik konusunun her zaman en üst öncelik olarak kabul edildiği kaydedildi.
Sınır Hattında Tampon Bölge Uygulaması
İsrail ordusu, 2023 yılından bu yana Lübnan'ın güneyinde Gazze'deki yapıya benzer bir tampon bölge oluşturmuş durumdadır. Bu süreçte Lübnan sınırındaki bazı köylerin boşaltıldığı ve yıkıldığı belirtilirken, sınır hattının Lübnan topraklarına doğru 10 kilometre daha genişletildiği aktarıldı. İsrail Kanal 13 televizyonu ise ABD'nin İsrail'e sağladığı hareket kabiliyetinin kısıtlanmış olabileceğine dair iddiaları gündeme getirdi.