🇺🇸 USD 46,55₺ ▲1.41%
🇪🇺 EUR 52,94₺ ▼0.86%
🥇 ALTIN 6.009₺ ▼10.37%
BTC 2,78M₺ ▼2.06%
26 Haziran 2026, Cuma |
Gündem

Madenciler Eylemi Sona Erdi: Uzlaşma Sağlandı

İçişleri Bakanlığı, Doruk Madencilik işçileri ile işveren arasındaki uzlaşma görüşmelerinin olumlu sonuçlandığını bildirdi. Firmanın işçi hesaplarına 60 milyon TL daha yatırıldığı ve tüm ödemelerin Mayıs ortasına kadar tamamlanacağı açıklandı. İşçiler eylemlerini sonlandırdı.

İmza: Gebze Ekspres Gündem Servisi Yayın: 👁 2,255
Madenciler Eylemi Sona Erdi: Uzlaşma Sağlandı

İçişleri Bakanlığı, Ankara'da alacaklarının ödenmesi talebiyle eylemlerini sürdüren Doruk Madencilik işçileriyle işveren arasındaki uzlaşma görüşmelerinin olumlu sonuçlandığını duyurdu.

Ankara'da düzenlenen toplantıda, işveren ve işçi temsilcileri bir araya geldi. Toplantı sonrası İçişleri Bakanlığı'ndan yapılan açıklamada, tarafların uzlaşmaya vardığı ve işçilerin eylemlerini sonlandırdığı belirtildi.

Çalışma Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada ise, Doruk Madencilik çalışanlarına daha önce yapılan 36 milyon TL'lik ödemeye ek olarak, 60 milyon TL daha firma tarafından işçi hesaplarına yatırıldığı bildirildi.

Bağımsız Maden İş Sendikası Başkanı Çakır, işçilerin haklarının 15 gün içinde hesaplarına yatırılacağını belirtti. Sendika avukatı ise ödemelerin Mayıs ortasını aşmayacak şekilde yapılmasının planlandığını ve üç bakanlıktan garantörlük alındığını ifade etti.

Doruk Madencilik işçileri, aylarca ödenmeyen ücret alacaklarının tahsil edilmesi, haksız çıkış alanlara tazminat ödenmesi, ücretsiz izin uygulamasının kaldırılması, güvenli çalışma ortamının sağlanması, işten çıkarılanların işe iadesi ve madenin kamulaştırılması gibi taleplerle eylem başlatmışlardı.

İlgili Haberler

📊 Döviz Kurları
🇺🇸 USD
46,5461₺ ▲1.41%
🇪🇺 EUR
52,9426₺ ▼0.86%
🇬🇧 GBP
61,4514₺ ▼0.79%

Hava Durumu

🌤
22.5°C
Çoğunlukla açık
Hissedilen
25.6°
Min/Max
22°/31°
Nem
87%

♈ Günün Burçları

25 Haziran 2026