Güçlü dolar endeksi ve küresel jeopolitik risklerin etkisiyle değerli metaller haftayı kayıplarla tamamladı. Ons altın yüzde 3.1 oranında gerileyerek 4.120 dolar seviyesine çekilirken, gümüş ise yüzde 7.6 değer kaybederek 62.2 dolar seviyesine geriledi. Petrol fiyatlarıyla birlikte düşüş göstermesi, piyasa uzmanları tarafından alışılmadık bir durum olarak değerlendirildi.
Fed Baskısı ve Dolar Endeksi Etkili Oldu
Pusula Yatırım Başekonomisti Doç. Dr. Filiz Eryılmaz, piyasalardaki düşüşün temel nedenlerini açıkladı. 100.6 seviyesindeki dolar endeksi ve Fed kaynaklı baskıların değerli metaller üzerindeki aşağı yönlü hareketin ana kaynağı olduğunu belirtti. Eryılmaz, mevcut durumu şu sözlerle ifade etti: "Bu düşüşü yatırımcının küsmesine, teknik seviyelerin altında kalınmasına ve güçlü dolara bağlıyorum. Altın ve gümüş hak ettiği yerde değil".
Gözler ABD Verilerinde ve Jeopolitik Gelişmelerde
Piyasanın yönünü belirleyecek kritik faktörlerin başında savaş haberleri ve perşembe günü açıklanacak olan ABD PCE verisi gelmektedir. Barış yönlü gelişmelerin fiyatları yükseltebileceği, ancak anlaşmaların feshi durumunda petrolün yükselmesiyle birlikte altının 4.000 doların altına gerileyebileceği uyarısı yapıldı. Ons altında 4.140-4.180 dolar bandı bekleme bölgesi olarak tanımlanırken, 4.252 dolar seviyesinin aşılması satışların durması için şart koşuldu.
Gram Altın İçin Kritik Destek ve Direnç Seviyeleri
Gram altın tarafında ise teknik seviyeler yakından takip edilmektedir. 6.175 lira altındaki kapanışların düşüş senaryosunu derinleştirebileceği, asıl yükselişin ise 6.245 lira üzerinde gerçekleşeceği öngörülmektedir. Yatırımcılar için 6.100 - 6.200 lira aralığının kademeli alım için uygun bir bölge olabileceği ifade edildi.