🇺🇸 USD 46,56₺ ▲0.12%
🇪🇺 EUR 52,93₺ ▲0.07%
🥇 ALTIN 6.023₺ ▼0.07%
BTC 2,78M₺ ▼1.76%
26 Haziran 2026, Cuma |
Ekonomi

Türkiye'de 40 İlün İhracatı İlk Çeyrekte Artış Gösterdi

Ticaret Bakanlığı verilerine göre, Türkiye'de ocak-mart döneminde 40 ilin ihracatı arttı. 14 ilin ihracatı ise 1 milyar doların üzerine çıktı.

İmza: Gebze Ekspres Ekonomi Servisi Yayın: 👁 28,527
Türkiye'de 40 İlün İhracatı İlk Çeyrekte Artış Gösterdi

Ticaret Bakanlığı tarafından açıklanan verilere göre, Türkiye'nin ihracat performansı yılın ilk çeyreğinde olumlu bir tablo çizdi. Ocak-mart dönemini kapsayan ilk üç ayda, toplam 40 ilde ihracat artışı kaydedildi.

Bu artışlar içerisinde öne çıkan iller de bulunuyor. Bakanlığın bildirdiğine göre, 14 ilin ihracatı bu dönemde 1 milyar dolar sınırını aştı. Bu durum, Türkiye ekonomisinin dış ticaretindeki genişlemeyi ve bölgesel kalkınmayı destekleyen önemli bir gelişme olarak değerlendiriliyor.

Söz konusu dönemde elde edilen ihracat rakamları, Türkiye'nin küresel pazarlardaki rekabet gücünü koruduğunu ve artırdığını gösteriyor. Artış gösteren illerin ihracat verileri, sektör bazında da çeşitlilik arz ediyor olabilir.

Ticaret Bakanlığı'nın bu verileri, gelecek dönemlere yönelik ihracat stratejilerinin belirlenmesinde önemli bir referans noktası oluşturacak. Ülke ekonomisinin büyümesine katkı sağlayan ihracatın, daha fazla ilde artış göstermesi hedefleniyor.

İlgili Haberler

📊 Döviz Kurları
🇺🇸 USD
46,5552₺ ▲0.12%
🇪🇺 EUR
52,9292₺ ▲0.07%
🇬🇧 GBP
61,4452₺ ▲0.34%

Hava Durumu

22.8°C
Parçalı bulutlu
Hissedilen
26.1°
Min/Max
22°/31°
Nem
89%

♈ Günün Burçları

25 Haziran 2026