Osmaniye'de bir işletmeden temin edilen pasta ve kremalı tatlıların tüketilmesinin ardından, gıda zehirlenmesi şüphesiyle toplam 53 vatandaş hastanelere başvurdu.
Olayın ardından Osmaniye Valiliği tarafından yapılan yazılı açıklamada, kentteki bir işletmenin şubelerinden alınan ürünlerin tüketilmesiyle başlayan rahatsızlıklar üzerine ilgili kurumların derhal harekete geçtiği belirtildi. İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ekiplerince söz konusu iş yeri ve imalathaneden gerekli numuneler toplandı. Toplanan örnekler, inceleme yapılmak üzere yetkili laboratuvarlara sevk edildi.
Sağlık kuruluşlarındaki son duruma ilişkin paylaşılan bilgilerde, hastaneye başvuran 53 kişiden 25'inin tedavilerinin tamamlanarak taburcu edildiği, 28 kişinin ise sağlık takibinin devam ettiği kaydedildi. Valilik, olayla ilgili adli ve idari soruşturmanın titizlikle sürdürüldüğünü bildirdi. Soruşturma kapsamında gözaltına alınan ve adliyeye sevk edilen 2 şüphelinin ise adli kontrol şartıyla serbest bırakıldığı öğrenildi.
Osmaniye Valisi Mehmet Fatih Serdengeçti, sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı paylaşımda, "Vatandaşlarımızın sağlığı ve güvenliği, kamu hizmetinin en temel mesuliyetidir. İlimizde bir işletmeden kaynaklı yaşanan gıda zehirlenmesi şüphesine ilişkin süreç, ilgili kurumlarımızın eşgüdümünde bütün yönleriyle takip edilmekte olup, hayati tehlikesi olan vatandaşımız bulunmamaktadır. Olaydan etkilenen tüm hemşehrilerimize geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum" ifadelerini kullanarak sürecin takipçisi olduklarını vurguladı.