🇺🇸 USD 46,60₺ ▲0.15%
🇪🇺 EUR 53,04₺ ▲0.15%
🥇 ALTIN 5.989₺ ▼0.66%
BTC 2,79M₺ ▼1.64%
26 Haziran 2026, Cuma |
Gündem

Muğla'dan Açlık Grevindeki Madencilere Destek: 'Holdingler mi Korunuyor?'

Eskişehir'deki Doruk Madencilik işçilerinin hak arama mücadelesi sürerken, Muğla'dan destek geldi. İşçiler, ödenmeyen ücret ve tazminatları için açlık grevine devam ediyor. Muğlalılar, holdinglerin korunup işçilerin mağdur edildiğini belirterek tepki gösterdi.

İmza: Gebze Ekspres Gündem Servisi Yayın: 👁 1,478
Muğla'dan Açlık Grevindeki Madencilere Destek: 'Holdingler mi Korunuyor?'

Eskişehir'de faaliyet gösteren Yıldızlar SSS Holding'e ait Doruk Madencilik'te çalışan Bağımsız Maden İş Sendikası üyesi işçiler, ödenmeyen ücret ve tazminatları için sürdürdükleri açlık grevini Ankara'da sürdürüyor.

Muğla'dan da işçilere destek geldi. Menteşe ilçesinde toplanan siyasi parti, sivil toplum kuruluşu üyeleri ve vatandaşlar, sloganlar atarak greve destek verdi.

Grup adına açıklama yapan G.T., Yıldızlar SSS Holding'in madeni devraldıktan sonra işçi sayısını azalttığını ve 4 yıldır ödenmeyen tazminatlar olduğunu belirtti. Turgut, 250 işçinin yaklaşık 200'ünün zorla ücretsiz izne çıkarıldığını ve 5 aydır maaşlarının ödenmediğini söyledi. Ayrıca, iş cinayetlerinde yaşamını yitiren üç madencinin tazminatlarının da ödenmediğini ekledi.

Turgut, holdingin her türlü pervasızlığına rağmen korunduğunu iddia etti. Kütahya, Elazığ, Çankırı, Gümüşhane ve Bilecik'teki holdinge bağlı işletmelerde de benzer sorunların yaşandığını dile getirdi.

Doruk Madencilik işçilerinin hak arama yürüyüşlerinin 9. gününde Ankara'ya vardıklarında gözaltına alındıkları bildirildi. Enerji Bakanlığı önünde de polis ablukası altında muhataplarından cevap bekledikleri belirtildi. Gece boyunca battaniye ve ilaç taleplerinin reddedildiği, hekim heyetinin alana girmesine izin verilmediği aktarıldı.

Sabaha karşı polis müdahalesiyle gözaltına alınan madencilerden bazılarının fenalaşarak hastaneye kaldırıldığı ve 15 saat boyunca gözaltında tutuldukları ifade edildi. İşçiler, Enerji Bakanlığı, Çalışma Bakanlığı, holding yönetimi ve milletvekilleriyle görüşerek sorunun çözülmesini umarken, holdingin korunduğunu ve madencinin hakkının hiçe sayıldığını gördüklerini belirttiler.

Yapılan açıklamada, madencilere yapılan muamelenin köle muamelesi olduğu ve mücadelenin bir onur ve haysiyet mücadelesine dönüştüğü vurgulandı. Madencileri açlıkla korkutmaya çalışanların bilmesi gerekenin, madencilerin asla yalnız olmadığı ve köle olmadığı ifade edildi.

Açıklamada, sorumlular olarak TMSF, Enerji Bakanlığı, Çalışma Bakanlığı, Yıldızlar SSS Holding sahibi S.Y. ve iktidar partisi milletvekillerinin göreve çağrıldığı belirtildi. Madencilerin yürüyüş yoluna kurulan barikatın holdinglerin barikatı olduğu, biber gazı sıkan polisin holdingleri koruduğu iddia edildi.

Tüm Türkiye'ye seslenilerek, madencilerin sesi olunması ve bulundukları her yerde bu ablukaya ve haksızlığa karşı ses çıkarılması çağrısı yapıldı.

İlgili Haberler

📊 Döviz Kurları
🇺🇸 USD
46,6010₺ ▲0.15%
🇪🇺 EUR
53,0366₺ ▲0.15%
🇬🇧 GBP
61,4661₺ ▲0.02%

Hava Durumu

🌤
22°C
Çoğunlukla açık
Hissedilen
24.6°
Min/Max
22°/31°
Nem
89%

♈ Günün Burçları

25 Haziran 2026